Tavaszi teendők

Tavaszi munkálataink a hajómotorunkhoz


Elérkezett a várva várt tavasz, s rövidesen hajónkat is fel kell ébreszteni téli álmából.
E rövid összeállítással segíteni szeretnénk abban, hogy a vízreszállás örömteli legyen.

Az akkumulátor

Amennyiben gondos hajós módjára a hajóból kiszerelve tároltuk az akkumulátort és havonta egyszer rátöltöttünk, csak a helyére kell tennünk. Ha az akku a hajóban telelt és nem foglalkoztunk vele, feltétlenül töltsük fel és mérjük meg a feszültségét. 12,5 V felett használható. Ha a töltést nem veszi, sajnos akkumulátort kell cserélnünk.

A hajtómű

Amennyiben a leállításkor megtörtént az olajcsere, nincsen vele tennivalónk.
De, ha nem foglalkoztunk vele, feltétlenül cseréljünk olajat.

Ha a leeresztett olajunk vizes volt, feltétlenül forduljunk szakemberhez!

A motor

Négyütemű külmotorok esetében illetve a beépített motorok blokkjában az olajat 100 óránként vagy egy évben egyszer (használattól függően) szükséges lecserélni. Célszerű a téli leállításkor, de most tavasszal sem késő még.

Az üzemanyag rendszer

Amennyiben az üzemanyagtartályban van üzemanyag, de azt nem stabilizálták le a tárolás előtt feltétlenül szükséges egy takarítás a rendszerben.

Üzemanyag tartály

Kétütemű, keverékes csónakmotor használata esetén erősen ajánlott üzemanyag stabilizáló adalék használata. Ekkor ugyanis a motorolaj nem tud kiválni a benzinből még hosszú üzemszünetek alkalmával sem.

A hajócsavar

Vizsgáljuk át a hajócsavarunkat. Nincs-e rajta csorbulás, repedés, kopás. A kiegyensúlyozatlan hajócsavar használata súlyos károkat eredményez.
Javíttassuk meg az ilyen hajócsavart vagy cseréljük újra!

Hajócsavarok
Elektromos rendszer

Ellenőrizzünk le minden berendezést (világítás, kürt, szivattyú, rádió, radar, stb.) és ha szükséges javítsuk  vagy javíttassuk meg.

És akkor indulás a vízre!